Jak rzeczoznawcy mogą
budować silne relacje z klientami?
Czy w ogóle budowanie relacji jest potrzebne w tym zawodzie?
Rzeczoznawcy mają ciężką pracę, o której często się zapomina. Muszą dokonać szczerej oceny nieruchomości, która może zdenerwować bankierów, kupujących lub sprzedających zaangażowanych w sprzedaż domu. Taki stan rzeczy sprawia, że często mają do czynienia z atmosferą nieufności, kiedy pojawiają się na nieruchomości, szczególnie kiedy trafiają tam na zlecenie banku, komornika lub innej instytucji. Dlatego budowanie relacji z klientami to ważny element nie tylko samego procesu wyceny, ale również sposób na zdobywanie referencji i poleceń.
Oto, jak możesz nawiązać kontakt z klientami i zdobyć ich zaufanie, nawet jeśli podchodzą do Ciebie z ostrożnością. Te strategie poprawią recenzje Twojej firmy i wzmocnią reputację Twojej firmy w społeczności. Są to tez metody, które z powodzeniem wykorzystują w swoich działaniach Rzeczoznawcy z bardziej rozwiniętych i dojrzałych rynków, to własnie od nich pochodzą te rady.
Wyjaśnij proces
Wyjaśnij, czego będziesz szukać w ich domu i na zewnątrz. Będą bardziej spokojni i otwarci, jeśli wiedzą, czego szukasz, jakie zdjecia będą robione, jakie dokumenty maja przygotować. Ten proces możesz wyjaśnić już podczas rozmowy telefonicznej, szczególnie zwracając uwagę na to co będziesz robił, bo fakt pojawienia się na nieruchomości obcej osoby może wywołać ( szczególnie u Pań) duży stres ( a może nawet gorączkę sprzątanie i mycie okien).
Przed przyjazdem upewnij się, że Twój klient rozumie, czego dotyczy wycena. Mogą nie zdawać sobie sprawy, że musisz wziąć pod uwagę czynniki zewnętrzne i wewnętrzne, takie jak:
- Architektura krajobrazu
- Ogrzewanie i klimatyzacja
- Sąsiedztwo
- Dostęp komunikacyjny
- i wiele innych
Musisz zwrócić uwagę na duże i małe szczegóły, których niewprawne oczy nie widzą podczas szacowania wartości domu. Zrozumienie, co składa się na ostateczną cenę, sprawia, że rzeczoznawcy wydają się bardziej członkami zespołu, a mniej osobami z zewnątrz.
Wyjaśnij, czego nie szukasz
Otwarta komunikacja skutkuje szacunkiem. Wyjaśnij, czego nie będziesz brać pod uwagę w wartości nieruchomości klienta. Klienci mogą założyć, że weźmiesz pod uwagę ogólne cechy estetyczne lub dekoracyjne, takie jak okiennice i wentylatory sufitowe. Wyjaśnij, dlaczego te rzeczy nie wliczają się do wartości domu, aby zrozumieli, że ustalenie ostatecznej ceny to coś więcej niż ich ostatnie projekty dekoracyjne.
Podaj im informacje kontaktowe
Udostępnij swoje dane kontaktowe i daj im swoją wizytówkę, zanim wyjdą z twojego biura lub zanim ty opuścisz nieruchomość. Ułatwi to kontakt jeśli pojawią się jakieś pytania przed wyceną czy wizją lokalną. Zostawiasz im też informacje o sobie, które będą mogli wykorzystać do poleceń i recenzji na twój temat.
Doradztwo
Rzeczoznawcy skupiają się na wycenie obecnego stanu nieruchomości lub jej przyszłego stanu po zakończeniu prac budowlanych. Korzystając ze swojej wiedzy i kontaktów możesz również zasugerować wykonanie czynności, które zwiększą wartość domu. Na przykład wymiana rabat kwiatowych nie da takiego efektu, jak modernizacja bramy garażowej. Rzadko jest to projekt, który właściciele domów rozważają, ale poprawia izolację domu i efektywność energetyczną, jednocześnie zwiększając wartość nieruchomości. Klienci niejednokrotnie są w tych tematach zagubieni, i takie proste czasem podpowiedzi mogą im bardzo pomóc. Klienci docenią bardziej rzeczoznawcę, który pokaże im właściwe rozwiązania, których nawet nie wzięli pod uwagę – myśląc np. że to aspekty dekoracyjne są najważniejsze.
Kontynuuj kontakt z klientami
Skontaktuj się z każdym klientem po pierwszym spotkaniu, a nawet po przesłaniu jego Wyceny. Możesz zasugerować lokalnych wykonawców do ich wymaganych projektów, takich jak zespoły zajmujące się zwalczaniem szkodników lub naprawami dachów. To pomocny krok, który zajmuje mało czasu profesjonalistom i oznacza wszystko dla zmęczonych lub zdezorientowanych klientów, którzy nie wiedzą, gdzie szukać pomocy.
Ten klient może wyprowadzić się z miasta i nigdy więcej się z Tobą nie skontaktować, ale może wystawić pożyczkodawcy świetną recenzję Twojej firmy. Pożyczkodawca może czuć się bardziej skłonny do sugerowania Twojej firmy przyszłym klientom lokalnym niż innym rzeczoznawcom. Otrzymasz więcej możliwości biznesowych dzięki kilku prostym telefonom.
Możesz również wprost poprosić takiego klienta o referencje, które umieścisz na stronie internetowej. Im więcej takich referencji tym większe zaufanie i prestiż budujesz wokół swojej firmy i Siebie jako Rzeczoznawcy Majątkowego.
I pamiętaj ten klient ma rodzinę, znajomych, przyjaciół, którym może Cię polecić. A badania nie zmiennie pokazują, że ufamy poleceniom naszych bliskich 4x bardziej niż obcym nam osobom.
Dlatego zacznij budować silne relacje z klientami już dziś!
Skupiają się na potrzebach ludzi, pytaniach, jakie mogą mieć i na tym, jak Twój zespół może ułatwić im ten proces. Każdy wysiłek zaowocuje większymi sukcesami zawodowymi i pozytywnymi recenzjami zadowolonych klientów.
Masz ciekawą historię i chciałbyś się nią podzielić napisz do nas : platformarm@gmail.com
Źródło:
Artykuł oparty i częściowo przetłumaczony na podstawie: „How Apprisers can build strong client reletionships” https://www.appraisalbuzz.com/how-appraisers-can-build-strong-client-relationships/
Jeśli spodobał Ci się nasz tekst, podziel się nim z innymi