Twoja umiejętność biznesowa do opanowania
Zapytana grupa rzeczoznawców majątkowych o to: „Jaką jedną umiejętność biznesową musi opanować każdy rzeczoznawca?” odpowiedziała w następujący sposób:
Zarządzanie czasem (42%)
Zarządzanie czasem jest bardzo ważne wykonując proces wyceny. Jak zwykło się mówić, czas to pieniądz. Jednocześnie ważne jest, aby być również dokładnym, profesjonalnym i nie spieszyć się z kluczowymi aspektami wycen.
Jeśli chcesz dobrze zarządzać czasem, musisz skoncentrować się na procesach zachodzących w twojej firmie. Wyodrębnić te najbardziej kluczowe, w których ty musisz w pełni uczestniczyć. Zobaczyć, które procesy możesz usprawnić dzięki technologii, a które możesz delegować współpracownikom takim jak stażyści czy pomocnicy biurowi.
Gdy przeprowadzasz wizje lokalną, dobrze zaplanuj ile zajmie dojazd do nieruchomości, wykonanie wszelkich czynności oraz sporządzenie operatu. Musisz wykorzystać wszystkie te informacje, aby odpowiednio zaplanować swój harmonogram dnia czy nawet tygodnia, aby spełnić oczekiwania swoich klientów.
Rzeczoznawcy biorący udział w badaniach podkreślali jak ważne jest, aby być zorganizowanym i efektywnie wykorzystywać czas, aby właściwie wykonać większość wycen i znaleźć tez czas dla siebie i rodziny.
Od razu podsyłamy link do naszego wcześniejszego artykułu dotyczącego oszczędności czasu: https://prolions.pl/2021/08/23/jak-przyspieszyc-proces-wyceny/
Zarządzanie projektami i planowanie (14%)
Zarządzanie i planowanie swojej pracy dla wielu jest chlebem powszednim w dzisiejszych czasach. Powrót małych pociech do szkół również będzie wymagał przeorganizowania swojej pracy. W zarządzaniu projektami ważne jest dobre rozłożenie pracy oraz ustalenie terminów zapadalności wykonania danego zadania. Termin oddania pracy oraz poziom jej skomplikowania będą wpływały na to jak będziesz przyjmował zlecenia i jej obsługiwał. Pozwoli to łatwiej piorytetyzować zadania, szczególnie jeśli zdarzą się nieprzewidywane sytuacje. Wprowadzając do swoich czynności planowanie, które pozwoli określić harmonogram dnia, tygodnia- o wiele łatwiej jest poradzić sobie z nagłymi sprawami pojawiających się w życiu każdego człowieka jak grzyby po deszczu.
Zarządzanie finansowe (13%)
Wielu rzeczoznawców z racji wykonywanego zawodu decyduje się na założenie firmy. Naturalne jest więc odprowadzanie podatków i innych stałych zobowiązań z tym powiązanych. Kontrolowanie finansów w swoim biznesie sprawia, że masz pełną świadomość tego ile pieniędzy możesz zainwestować na szkolenia czyli na samorozwój, ile musisz odłożyć na gorsze dni czy miesiące by twoja firma zachowała płynność finansową.
Komunikacja i negocjacje (13%)
Zapewnienie poczucia profesjonalnej i bezproblemowej usługi dla twojego klienta sprawi, że zmartwienia odnośnie poszukiwania zleceń nie będzie już żadnym problemem, który w dużej mierze tyczy się nowych rzeczoznawców. Pamiętaj, że zadowolony klient poleci cię 3 innym osobom, a nie zadowolony podzieli się tym z 12 innymi osobami.
Sieć (5%)
Wielu rzeczoznawców majątkowych stara się budować swoją pozycje na relacjach z bankami, pośrednikami kredytów hipotecznych, a nawet agentami nieruchomości, aby zdobyć przewagę nad konkurencją. Warto jednak zaznaczyć, że spora część tych relacji przeniosła się do Internetu czy z wykorzystaniem urządzeń mobilnych. Trzeba zaznaczyć, że mimo iż relacje stają się bardziej płytkie to wprowadza to ogromną oszczędność czasu, gdy nie musimy się przemieszczać by spotkać się z kimś face to face.
Marketing (4%)
Marketing jest również istotną odnogą prowadzenia firmy. Bez odpowiedniego marketingu nie będziesz dobrze znanym rzeczoznawcą ani zaufanym. Również w marketingu jest komunikacja, która jest kluczem do dobrych, zdrowych relacji dla każdej firmy.
Inne (9%)
Wśród respondentów ankiety było 9% rzeczoznawców, którzy wybrali „Inne”. W rozszerzeniu tej wypowiedzi znaczna większość wyraziła opinię, że „wszystkie powyższe” umiejętności biznesowe są ważne dla rzeczoznawców do opanowania. Posiadanie tych umiejętności przyczynia się do odniesienia sukcesu.
Dziś na koniec pozostawimy was z pytaniem do przemyślenia. Którą z wyżej opisanych cech biznesowych pragniesz opanować by mocniej zoptymalizować działanie twojego biznesu?
Masz ciekawą historię i chciałbyś się nią podzielić napisz do nas : platformarm@gmail.com
Źródło:
Artykuł został opracowany na podstawie: https://www.mckissock.com/blog/appraisal/the-one-business-skill-every-appraiser-needs-to-master/
Jeśli spodobał Ci się nasz tekst, podziel się nim z innymi