Work-life balance szansą na lepsze jutro
Praca do późnych godzin nocnych czy w weekendy drogą do sukcesu? Nic bardziej mylnego. To otworzenie drzwi do wypalenia zawodowego coraz częściej dotykającego współczesnych ludzi pracy, ale także utrata najważniejszej rzeczy – ZDROWIA.
Dla większości rzeczoznawcy majątkowi są sami dla siebie szefami, prowadząc własną działalność gospodarczą i nie tylko. To w głównej mierze od danej konkretnie osoby będzie zależeć jej poziom życia. Mając świadomość powagi wykonywanego zawodu przez rzeczoznawców majątkowych chcielibyśmy wesprzeć ich tym artykułem.
Przedstawiamy zatem kilka punktów nad którymi warto się pochylić i zechcieć poddać refleksji. Na koniec podsumujemy DLACZEGO są one tak ważne dla nas samych. Dodajmy, że możemy je w sobie wyćwiczyć w każdym momencie.
Definicja
Work-life balance to stan, w którym nasze życie zawodowe i prywatne tworzą spójną całość, służą naszym celom i oczekiwaniom oraz są zgodne z naszymi zasadami i wartościami. Główną ideą jest odnalezienie równowagi między pracą i karierą, a życiem rodzinnym oraz towarzyskim, rozrywką i itp.
Nie przesadzaj z perfekcjonizmem
Pamiętaj, że jeśli zrobisz coś bardzo dobrze, ale nie idealnie, to nic złego. Nie masz powodu mieć o to pretensji do siebie. Zadbaj o to, aby realizować i “domykać” zadania zarówno w życiu prywatnym i zawodowym.
Poznaj swoje potrzeby
Jeśli chcesz zmienić swoją sytuację, musisz zacząć od dokonania właściwej oceny. Dokonanie tego pozwoli ci spojrzeć na obecny stan rzeczy z właściwej perspektywy. Przede wszystkim zastanów się, czego naprawdę potrzebujesz i co chcesz osiągnąć. Goni cię termin oddania operatu? Oglądanie filmów ze śmiesznymi kotami i przeglądanie Facebooka raczej nie pomoże Ci w jego realizacji. Jeśli nie skupisz się na swoim zadaniu w czasie pracy, będziesz zmuszony, aby realizować obowiązki w domu. Jeśli masz duże problemy z koncentracją i zarządzaniem czasem, zachęcamy do zapoznania się z zasadami techniki Pomodoro.
Gospodaruj czas i odłóż smartfona
Dzień pracy to coś więcej niż liczba godzin, które spędzasz przy biurku. Postaraj się wyrobić w sobie inne podejście do wykonywania obowiązków. Stwórz na przykład listę zadań. Wiele zaś osób odczuwa przepracowanie, ponieważ szybko wypełniają listy zadań pozycjami takimi jak „napisać e-mail” czy „odbyć wizje lokalną”, ale pomijają takie zadania, jak spacer czy odpoczynek. Jeśli naprawdę pragniesz odnaleźć równowagę pomiędzy pracą a życiem prywatnym, musisz ustalić priorytety uwzględniając zarówno ten czas poświęcony na pracę, jak i ten, który w całości przeznaczasz na dbanie o swoje potrzeby. Nie próbuj robić kilku rzeczy na raz – skup się na jednym zadaniu, wykonaj je dobrze i dopiero wtedy przejdź do kolejnego. Oczywiście, technologia często ułatwia nam pracę i pozwala oszczędzić czas. W pracy i wolnym czasie staraj się jak najmniej korzystać ze smartfona i po prostu… cieszyć się chwilą. Jak sobie to ułatwić? Np. wyłącz dźwięk powiadomień, a w pracy kładź telefon w szufladzie czy torebce.
Aktywność fizyczna
Często brak aktywności tłumaczymy brakiem czasem czy nawet po ludzku przekładamy to na przyszłość. Jest to duży błąd, ponieważ nawet 30 minutowa aktywność każdego dnia dodatkowy zastrzyk energii. Dodatkowo naturalnie pozwala rozładować stres dnia codziennego jak i również jest jednym ze składników walki z wypalaniem zawodowym.
Dbaj o swoje pasje
Choć to właśnie w pracy spędzasz najwięcej czasu, powinieneś również umieć się „wyłączyć”. Dlatego warto rozwijać pasje dlatego, upewnij się, że twój plan dnia lub tygodnia uwzględnia czas na nie. Zaplanuj relaks, całkowite oderwanie się od pracy i skupienie na tym, co naprawdę lubisz robić. Rozwijanie pasji nie odnosi się wyłącznie do czasu wolnego. Aby uzyskać lepszą życiową równowagę, wykonuj z pasją także swoją pracę. Nie musisz lubić w niej wszystkiego. Znajdź kilka elementów, które sprawiają ci przyjemność i zyskaj dzięki temu wewnętrzną siłę.
Korzyści jakie niesie work-life balance:
- Zwiększenie produktywności
- Lepsze samopoczucie i stan zdrowia
- Większa satysfakcja z pracy
- Możliwość rozwoju i realizacji swoich pasji
Podsumowanie
Artykuł powstał w celu nakierowania do podjęcia pewnych przemyśleń. Nie wydaje się zatem dziwny fakt, że odnalezienie w sobie balansu między pracą a życiem prywatnym wymaga silnej chęci zmiany i osiągnięcia tego celu. Warto zatem wygospodarować trochę czasu w ramach inwestycji dla nas samych by odmienić swoją codzienność. Warto temu zaufać.
Masz ciekawą historię i chciałbyś się nią podzielić napisz do nas : platformarm@gmail.com
Źródło:
Artykuł opracowany na podstawie: https://interviewme.pl/blog/work-life-balance oraz https://www.michaelpage.pl/advice/porady-dla-kandydat%C3%B3w/zmiana-pracy/5-krok%C3%B3w-do-r%C3%B3wnowagi-mi%C4%99dzy-prac%C4%85-%C5%BCyciem-osobistym
Jeśli spodobał Ci się nasz tekst, podziel się nim z innymi