Czy można kupić czas?
Mówi się, że czas to pieniądz. Nie można go kupić jak jakiegokolwiek produktu ze sklepowych półek. Jakie ma on znaczenie w kontekście rzeczoznawców majątkowych i czy faktycznie możemy go nazwać piętą achillesową zawodu?
Zasada Pareto
Wspomniana zasada mówi o tym, że 20% Twoich nakładów i wysiłku odpowiada za 80% osiąganych efektów. Stąd również wymiennie nazywana jest też zasadą 80/20. Jej istotą jest znalezienie tych 20% najważniejszych rzeczy, które decydują o sukcesie lub porażce. Celem jej stosowania jest osiągnięcie jak największego efektu jak najmniejszym nakładem zasobów (czasu, energii, pieniędzy itp.). Pomaga skupić się na tym, co ma prawdziwe znaczenie i tworzy największą różnicę, a odrzucić to, co nieistotne. Mówiąc inaczej, chodzi o to, aby robić mniej, ale tego, co naprawdę działa.
Przykłady w pracy:
- 20% czasu zebrań/spotkań odpowiada za 80% działań
- 80% zysków wnosi do firmy 20% klientów
- 20% kompetencji na Twoim stanowisku, wykorzystujesz przez 80% czasu.
Więcej o zasadzie Pareto i tego jak ją stosować można przeczytać na: https://mariusztomaszewski.pl/blog/zasada-pareto/
Automatyzacja procesów
Automatyzacja polega na korzystaniu z narzędzi i oprogramowania do wykonywania prac, które są absorbujące czasowo, a można je usystematyzować oszczędzając czas. Dzięki automatyzacji procesów uzyskasz wiele korzyści, takich jak:
- Stawanie się bardziej produktywnym ze swoim czasem
- Mieć więcej czasu na skupienie się na zadaniach o dużej wartości
- Możliwość szybszego skalowania firmy dzięki tej zwiększonej produktywności i koncentracji
Jak określić co można usprawnić?
Zacznij od przejrzenia wszystkich zadań w Twojej pracy i zidentyfikuj te, które wymagają dużego wkładu ludzkiego i wymagają czasu. Następnie zadaj sobie pytanie: „Czy tylko ja mogę to zrobić, czy jest oprogramowanie, które może to zrobić za mnie?” Istnieje duże prawdopodobieństwo, że będzie wiele procesów, które będziesz mógł od razu zacząć automatyzować.
W tym aspekcie na pomoc przychodzi nowoczesna platforma wsparcia dla rzeczoznawców majątkowych: https://prolions.pl/
Ustalanie celów
W Polsce panuje przekonanie, że dobrze wykonana praca to taka, w której człowiek się zmęczy, spoci i jeszcze zrobi nadgodziny. Za to w krajach o wysokiej produktywności wiedzą, że dobra praca to taka, która została najpierw dobrze zaplanowana, a następnie zrealizowana w sposób ergonomiczny i efektywny.
Z pomocą przychodzi nam metoda SMART, która rozłożona na czynniki pierwsze wygląda następująco:
- S – (specyficzny), oznacza to, że mamy jasno wiedzieć, czego nasz cel dotyczy, powinien być jasno sprecyzowany, zdefiniowany i co chcemy dzięki niemu osiągnąć.
- M – (mierzalny), konieczne jest, aby cel w projekcie był możliwy do zmonitorowania i zmierzenia.
- A – (osiągalny) bardzo ważne, aby osoby które chcą osiągnąć dany cel, powinny mieć możliwość uzyskania niezbędnych zasobów potrzebnych do jego realizacji.
- R – (istotny), cel powinien być podstawowym krokiem naprzód, ale również powinien stanowić określoną wartość dla tego, kto będzie go realizował.
- T – (określony w czasie), istotne jest, aby określić termin wyznaczonych celów.
Więcej o tej metodzie można przeczytać na: https://mfiles.pl/pl/index.php/Zasada_SMART
Analiza
Mówiąc w skrócie analizować można wszystko. Zaczynając od finansów, przez marketing, pracowników, rynek po konkurencję. Każda dobrze wykonana analiza to zakup czasu na to, by precyzyjnie działać tam, gdzie potencjał zysku będzie największy.
Podsumowanie
Kupno czasu istnieje stosując odpowiednie metody czy oprogramowania pomagające nam w codziennej pracy. Czas można porównać do produktu znajdującego się na półce sklepowej. Jest on dostępny dla Wszystkich, ale nie wszyscy go wybiorą.
Masz ciekawą historię i chciałbyś się nią podzielić napisz do nas : platformarm@gmail.com
Źródło:
Artykuł opracowany na podstawie: https://www.freshbooks.com/blog/buy-time
Jeśli spodobał Ci się nasz tekst, podziel się nim z innymi